lördag 16 oktober 2010

En riktig helg

En helg utan åtaganden. Så skönt.
Tid att fixa och dona. Att vara hemma med familjen.

Jag har antagit Ulrika Gabriels "Rensa i röran"-utmaning.
Varje vecka ska jag rensa något här hemma.

Hade tänkt tanken redan innan jag såg Ulrikas utmaning. Så hennes initiativ satte en stor sten i rullning första veckan! Det är så skönt att rensa! Eller åtminstone när det är klart....

Vad jag ha rensat? Jo, det är ett flertal ställen som har råkat "illa"ut:
  • Pappershögen i köket är bortrensad
  • Kataloghögen har rensats ut och tar numer bara hälften så stor plats
  • Handduksförrådet rensades ur (D:s förslag). Vi konstaterade att vi har många fler handdukar än vad vi har behov av. Bättre att de kommer till användning någon annanstans.
  • En låda i badrumsskåpet har rensats ut.

Sist men inte minst:

  • Imorse gick vi igenom barnens kläder och gjorde en storrensning. De var mycket tappra och stod ut med mycket provande.

Vad ska vi ta härnäst.....? Synd att trappa ned på takten när vi har kommit igång;-)


2 kommentarer:

Outi sa...

Ska genast kolla in utmaningen! Kanske den ger mig den knuff som behövs? Rensade nyligen ut ett antal skor som jag inte kan ha längre, för att fötterna ju förändras. Och högklackat, ärligt talat, jag lever inte ett sånt liv att de någonsin kommer till användning. De fina skorna hamnade i hyllorna hos "Hjärta till hjärta"...

Nu gäller det att hitta liknande "ursäkter" för att få ut resten av all bråte som jag inte BEHÖVER. Tänk att jag ska behöva argumentera med mig själv, för att få det här gjort :)

Kram, Outi

Min plats i solen sa...

Hej Anneli!

Vad duktig du har varit! Heja dig! :)

Jag förstår precis din känsla av hur skönt och befriande det är att rens aoch göra sig av med en massa prylar. Själv rensade jag ur min garderob i helgen. Något som borde ha gjorts för längesedan, men nu blev det äntligen av och det är så skönt att ha det gjort.

Lycka till med dina fortsatta rensningar! :)

Kram Lotta