tisdag 2 mars 2010

Ett nytt jag?

Vilken skillnad det är på nyanser.
Var på stilanalys igår och fick bland annat se hur jag passar i olika färger. Det var spännande att se hur två nyanser som ligger nära varandra - skiljer mycket när det gäller hur de går ihop med mig och mina färger. En lite jobbig upptäckt - för hur stor är sannolikheten att det ska vara rätt nyans när jag står med ett klädesplagg i affären;-) Lärde mig dock lite om vilken typ av färger som passar bra på mig och vilka som inte gör det.

Vi hade också med oss klädesplagg som vi tycker är snygga, men som vi inte tycker att vi passar i. Fick hjälp att se vad det är som inte stämmer. Mitt ena plagg är helt enkelt fel färg för mig. Det andra passar bättre och där beror det på att jag inte har haft rätt färger till.

Och så skulle jag vara lite mer kreativ i min klädstil;-)

Blev lite shoppingsugen - inte ofta jag blir det. Får försöka komma ihåg vad jag lärde mig till nästa shoppingrunda. Det brukar bli långt mellan dem.

Inga kommentarer: