torsdag 25 mars 2010

Sprudlande glad!

Har ägnat lunchen till att inhämta ljus och motionera (och självklart äta!). Det blev inte långt - men det gjorde susen!! Nu är jag glad och full av energi.
Det var väl det jag visste;-) Allt känns mycket bättre när jag får ljus och får röra på mig.

Ska gå med barnen på "musikteater" i eftermiddag, det är mysigt att göra något utöver det vanliga en "vanlig" torsdag. Jag försöker att då och då sätta lite guldkant på vardagstillvaron, men jag kan bli mycket, mycket bättre.

Tror inte att det bara gäller mig. Ta till exempel allt finporslin, fina kläder och annat som finns i alla hem och som bara används vid speciella tillfällen.
Använd det du tycker om oftare!!
Jag är övertygad om att vinet eller till och med mjölken smakar bättre ur ett kristallglas en tisdag än vad det gör en högtidsdag. En högtidsdag - förutsätter vi ju att det ska vara kristallglas.

Kanske du är rädd för att det fina ska bli förstört och därför inte vill använda dina fina saker. Men....., är det inte bättre att det blir förstört och ändå har använts - än att det aldrig används? Vem kommer att ha nytta av att det är oförstört? Någon annan som inte vågar använda det för att det kan bli förstört....?
Nä - det leder bara till att ingen får glädjas, njuta av det fina.

Och..... det är ganska sällan sakerna blir förstörda, eller hur?

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Visst ska man använda saker som man har hemma.
Kram Lotta

Outi sa...

Jag håller med dig till fullo. När jag var liten fanns det finporslin och vardagsporslin. Någon gång i 30-årsåldern beslutade jag att nu är det finporslin VARJE dag. För de allra flesta består livet mest av vardagar. Då är det väl i vardagen vi ska försöka förgylla våra liv, till exempel med tallrikar som har guldkant...

Fröken Fräken sa...

Jag tänkte att när jag väl flyttade hemifrån och fick betala för maten själv så beslöt jag mig för att jag skulle aldrig äta mat som jag inte tyckte om bara för att det var billigt eller för att man skulle spara på det finare.. man ska ha något fint varje dag, för vad är det för vits att spara eller göra dagarna tristare?!