tisdag 23 mars 2010

Lite skönt med regn

Är jag ensam om att tycka om när det regnar? Jag tycker det är jättehärligt när solen skiner och lyser upp världen, men jag tycker också att det är skönt när det regnar.

Jag uppskattar inte tältsemestrar som regnar bort - men jag uppskattar lite regn i vardagen. Luften blir klar och härlig att andas. Regnet skänker ro och stillhet.
Att ta på mig regnkläder och och gå i regnet, känna regnet mot ansiktet och få försjunka i mig själv. Att krypa upp i soffan och läsa en god bok eller sätta mig vid köksbordet med en kopp te och titta på regnet som slår mot rutan. Att ligga i sängen och höra regnet smattra mot tak och fönsterbleck.

Inte kan det väl vara bara jag som uppskattar det?

1 kommentar:

Outi sa...

Jo, jag kan tycka det är skönt med regn ibland. Förr, när jag hade ett växthus, var det så skönt att gå in där, rycka upp lite ogräs, eller bara sitta och dåsa i ett hörn och höra smattret på taket. Nu har jag en altan där jag gärna sitter när det regnar. Samma sköna känsla...

Kram Outi