onsdag 24 mars 2010

Ljuset är tillbaka

Nu är det dags att ställa in wakeup-lampan i garderoben. Den har hjälpt mig under vintern att komma upp på morgonen utan att börja dagen med "meningen med livet-tankar" . De ligger annars nära till hands när jag vaknar av väckarklockspip i kolmörkret och förväntas skutta upp.
Det är verkligen skillnad att vakna när det är ljust. Och nu är det riktigt dagsljus som jag vaknar till. Härligt!

Dagsljus, kontinuerligt motionerande och bra mat - sen klarar jag mycket! Gäller bara att få till alla delar hela tiden. För det mesta går det bra, men vissa veckor är det svårare att hinna med. Har nu inte tränat sedan i fredags och det börjar kännas. Behöver lite ny energi! Imorgon ska jag få till det!

Tänk när det blir så ljust vid halv åtta att jag till och med kan komma ut en sväng efter att barnen har lagt sig.....

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det ska bli så skönt nu när det blir ljusare. Nu får vi ställa om klockan oxå = vår ;D
Kram Maria

Outi sa...

Visst är det härligt med ljuset. Det gör att livet känns mindre tungt och man får mer energi. Och tack för dina ord på min blogg :-)

Kram Outi

Tigris Predikantan sa...

Ja, tänk vad mycket man kan få .. av en av de tre du nämner! *ler*
:)