lördag 6 mars 2010

Experiment

Idag har vi packat inför skidresan. Har också passat på att färga håret. För första gången med naturlig hårfärg hemma. Jag har tidigare färgat håret hos en ekologisk frisör. Det innebär att jag måste ta mig till grannstaden, eftersom det inte finns någon ekologisk frisör i "min stad". Det är lite svårt att hinna med det - så nu bestämde jag mig för att testa själv. Det blev helt okej! Skulle behöva klippa mig också - men det kan jag inte beskylla färgen för ;-)

Hårfärgspulvret blanas med varmt vatten - eller te..... Te för den som vill ha lite "kraftigare" färg. Det kändes bra att sedan med gott samvete skölja ur färgen direkt ut i avloppet.
Övergår mer och mer till naturliga, ekologiska produkter både när det gäller mat och "hudvård". Jag blir bara mer och mer skräckslaget fascinerad över alla konstgjorda ämnen som vi utsätter våra kroppar för. Inte konstigt att vi och vår värld mår lite konstigt.
Önskade att alla kunde dra sitt lilla strå till stacken.
Imorgon bär det av - en hel veckas semester. Tänk om solen håller i sig........ Mmmmmm!!!

Inga kommentarer: