lördag 27 mars 2010

Djur ute, djur inne...

Stod i köksfönstret på förmiddagen och tittade på fåglar vid fågelbordet. Bland annat hade vi besök av flera steglits och en stenknäck - de är fina att se på! Plötsligt kommer en mus fram och sätter sig och mumsar på solrosfrö. Undrar var han bor. Förhoppningsvis i vårt lilla vedskjul och inte i husväggen;-)
I vinter har vi haft kontinuerliga besök av både rådjur och hare som uppskattar fröna på fågelbordet. Det är lätt att tro att vi bor på landet!

Fick återupppta en annan bekantskap imorse. Kan inte säga att jag har saknat dem...... Jag talar om de gigantiska kärrspindlarna som trivs i vår källare (som vi använder dagligen - både badrummet, tvättstugan och pysselrummet är där nere). Hos oss är det inte tillåtet att mosa dem med en sko - utan vi fångar in dem och bär ut dem. Är inte överdrivet rädd för spindlar, men i den storleken, känner jag helt klart ett visst obehag. Men jag arbetar på det - vem vet en dag kanske jag kan ta dem direkt i handen.

Termometern står på 10 grader - dags att dricka upp teet och gå ut och njuta av våren!

Inga kommentarer: