söndag 14 februari 2010

En god helg...


Är lätt att tillfredsställa en dag som denna;-) En ask praliner och jag är helnöjd. Små goda läckerbitar som jag får ta en liten smakbit från när jag känner för det. Att ta en pralin mellan fingrarna, försjunka i nuet och verkligen känna efter vilka smaker som framträder i munnen. Jag borde alltid äta på det sättet.

För den skarpsynte kan jag säga att den första smakade mmm...., blåbär och god fyllning.

Det har blivit mycket gott den här helgen.... igår blev jag bjuden på en trerätters här hemma. Varannan månad turas vi om att laga mat till varandra. Igår hade han verkligen lyckats!!! Skulle kunna tjäna pengar på att hyra ut honom;-)
Underbar dressing till förrätten - med chili, kakao och balsamico. Huvudrätt med parmalindad, fylld filé och en chokladkaka med vit choklad/grädde ovanpå. Oj...., salivutsöndringen tilltar bara jag skriver om det. Det smakade inte sämre av att jag hade kört en mil i skidspåret dessförinnan.

Temperaturen står mellan fem och tio minusgrader - ändå är det så skönt ute. Frisk och skönt och inte alls "bitit". Skulle må bra av att komma ut mer även på vardagarna.

1 kommentar:

Unknown sa...

...har precis hittat din blogg...eller snarare blivit tagen i handen och visad i rätt riktning, och ja...inser att det är precis just det jag har blivit...visad i rätt riktning! Som så många gånger förr lyckas du och din sambo påminna mig och visa mig det man lätt glömmer bort i lunken. I år har jag lovat mig att glädjen ska bli drivkraften istället för ångesten och jag hoppas att några kliv på den här vägen ska närma mig mitt mål ;-)