måndag 22 februari 2010

Kallt om tårna....

Idag är det kyligt. Uppfriskande. Bara mina stackars tår som fryser.

Det har varit en skön helg. Lagom av mycket. Tjejen försvann till mormor för övernattning igår eftermiddag - blev tyst hemma. Byggde snögrottor med killen och spelade spel.

Har börjat sy på nya köksgardiner i helgen. Har alltid ställtid innan jag sätter mig ner och syr. Vilket min stackars mor får lida av - eftersom det är hon som lånar ut symaskinen. Det blir sällan ett lån över dagen....., snarare över veckor;-)
Efter gardinerna väntar kuddfodral på att bli sydda.

Ställtiden beror på att jag har höga krav på mig själv. Jag försöker lära mig att det inte finns någon som kommer att syna mina sömmar i förstoringsglas. Och för vems skulle syr jag? För andras eller för min egen?

Jag duger!!

Inga kommentarer: