tisdag 2 februari 2010

Önskas: Pippis krumelurpiller

Idag fyller vår kille 4 år. Fyra år som har gått fort, men varit härliga.
Nu har barnen blivit lite större och vi kan göra mer saker tillsammans, som alla uppskattar och har glädje av. Men ibland kan jag bli lite "förskräckt". Om fyra år gick så fort - då kommer barnen snart vara utflugna....?!

Det gäller att njuta av det som är nu. Alla åldrar har sin tjusning. I efterhand är det lätt att glorifiera det som har varit - det kämpiga glömmer man lätt och det härliga kommer man ihåg. Tur är väl det.

Det finns mycket att vara tacksam för. Det är lätt att ta saker för givna när de väl finns här - saker som jag tidigare verkligen önskade mig. Ibland behöver jag skaka lite på huvudet för att komma ihåg allt bra som jag har. Det kan vara små men mycket värdefulla saker. Tänk att jag numer till exempel nästan alltid får sova hela nätterna utan att behöva gå upp och ta hand om barn. Hur ofta är jag tacksam för det? För några år sedan hade jag gett mycket för en hel natts sömn;-)

Ja, det är lätt att bli lite nostalgisk sådana här dagar.

Jag är tacksam varje kväll när jag stoppar om mina barn - tänk att dessa underbara små människor finns här hos mig. Hur dagen än har varit, så blir alltid varm i hjärtat när jag ser dem snusa mot kudden.

Inga kommentarer: