fredag 19 februari 2010

Nya tag

Ett av syftena med den här bloggen är ju att hålla koll på mig själv....
Förra upplägget var inte särkilt upplyftande. Var finns glädjen och tacksamheten? Nåja - delvis i rutschkanan kanske....

Om vi skriver om det.....
Ett kärt handfat visade mig tydligt att det behövde min omvårdnad genom att låta rördelarna ramla i bitar när jag smeksamt förde dammtrasan över det. Det kunde jag inte neka det - så nu är avloppet rensat och jag slipper göra det på länge!

Jag hunnit ta med min kära på bio, suttit längst bort i biosalongen och myst och skrattat tillsammans. Min underbara mor tog hand om barnen under tiden.

Fick tillbringa hela gårdagen med min tjej och hennes kompisar. Mycket lek och frisk luft. När kvällen kom kröp jag upp i soffan, lade huvudet i D:s knä och njöt. Gick och la mig tidigt, slumrade in i skenet av fladdrande stearinljus och vaknade utvilad till en ny dag.

Vilken bra vecka jag har haft! Vilken helg det kommer att bli med den uppladdningen....;-)

Hur du upplever saker beror på hur du ser på dem, hur du väljer att tolka dem....


Inga kommentarer: