fredag 19 februari 2010

Inte som tänkt....

Fredag.......
Det här var veckan jag kunde göra vad jag ville.... Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, eller rättare sagt inte alls som jag tänkt mig. Om inte "Rensa avlopp" ligger på min "vill göra lista".

Men onsdagen blev bra - inget gjort hemma, men en mysig matstund och bio. Igår somnade jag runt nio. Har tappat "fixa-energin". Varför är det nästan lite skamligt för mig att inte göra något "vettigt" (enligt min definition) på en hel kväll? Dumt tänkt! Jag har givetvis också ett behov av att bara slappa. Borde lära mig att njuta av de stunderna utan dåligt samvete. Är det vad jag känner för just då - fine - varsågod att slappa!

Tillbringade gårdagen i skolan. Ville se hur en av min dotters dagar ser ut. Vad gör de? Hur mår de? Roligast var att åka rutsch-/iskana och att klättra i näten;-)

Skönt att ha barnen att skylla på när jag själv har behov av "barnsliga aktiviteter". Vem har bestämt att vissa aktiviteter är till bara för barn? Jag tror att många vuxna vore gladare och lyckligare om de gjorde lite "barnsliga saker". Tänk om det fanns lekplatser för vuxna......

Hoppas energin återvänder under helgen!
Solen tittar fram medan jag skriver detta - det lovar gott!

Inga kommentarer: