fredag 12 februari 2010

Tid över

Igår följde en kompis med barnen hem. Helt plötsligt hade jag en dryg timme att göra vad jag ville - barnen var ointresserade av vad jag gjorde. Det fick bli bakning. Ett enkelt grovt bröd som jag gillar.

Provsmakade innan jag gick och la mig igår kväll - det var gott!! Packade med mig en frukostmacka till tåget i morse. Den smakade bra efter den sköna sovstunden på tåget;-)

Träffade min mentor idag. Blir alltid lika förundrad över hur fort det går att prata "bort" fyra timmar. Träffarna är värdefulla, jag önskar att jag ägnade mer tid till att prata med människor. Ha den typen av samtal där det viktiga inte är en slutsats eller ett resultat. De flesta samtal i vardagen handlar om att komma fram till vad och hur saker ska göras. Tid för reflekterande samtal prioriteras inte. Det behövs dessutom att två personer samtidigt är intresserade av samtal - annars blir det inte mycket till samtal;-) Att det dessutom är en fördel om det är en person som står lite utanför det egna vardagslivet, så blir det inte lättare att hitta. Vi har mycket att lära av andra. Det finns inte bara ett sätt att se på saker och ting och du är sällan objektiv i de situationer du ställs inför.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Tack för din hjärtinnerliga kommentar hos mig! Nej, du har så rätt, varför ska jag älta något som bara jag verkar må dåligt av? Man borde verkligen bli bättre på att släppa och gå vidare..
Men personen som jag känner mig sviken av är just en sådan där person som man haft härliga samtal med.. och sådana behövs!