onsdag 2 februari 2011

Redan fem år....

Igår, för fem år sedan hade jag maginfluensa. Mådde inte alls bra, gick och la mig tidigt. Vid midnatt vaknade jag igen och hade ont i ryggen.

Det var värkar. Det var min lille kille som hade bestämt sig för att det var dags att ta sig en närmare titt på världen utanför. Kanske inte bästa tillfället, men har man bestämt sig så har man,-)

Det blev ett isoleringsrum på BB och en tuff start för killen. Han var medtagen när han kom ut och fick hjälp att börja andas. Han fick läggas in på "specialavdelning" för övervakning och vi fick av förståeliga skäl snällt stanna kvar på isoleringsrummet. Han repade sig snabbt och snart fick vi tillbaka vår grabb.

Imorse var det dags att fira denna 5-åring. En go, härlig, frisk kille med en härlig självkänsla som inte tvekar att generöst dela med sig av kramar och pussar.

Vilken tur att han ville dela sitt liv med oss!!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att han är en frisk och glad kille nu :))

Gratta honom

Kram Maria

Anonym sa...

Oj vilken start! Men de gick bra och ni fick nått underbart av allt. Kram

Vida sa...

Snacka om rivstart men vad härligt att allt gick bra...

Anonym sa...

Kan bara le och hålla med om att han är en go och kramvillig kille.
Lycklig Mormor

NjutVarjeDag sa...

Mmmm, är verkligen glad att det gick bra!!! Som tur är tog jag det lugnt när det hände, men när jag någon gång ibland stöter på journalen och läser kan jag känna en liten tår i ögat.
Och nu vet jag ju mycket mer om vad som stod på spel - denna underbara kille!!

/Anneli