måndag 28 februari 2011

Är vi lite stela?

Accepterar att vi bor på nordliga breddgrader och kanske är lite inbundna och stela.....;-)

Jag är inte bättre jag - jag har också tillfällen när jag kryper in i mitt skal.
Men vid vissa tillfällen kan det bli lite krystat att vi är så "stela".
Är det kanske vintern och kylan som har gjort oss stelare än vanligt?

I så fall sätter jag mitt hopp till sommaren och solen.

Varför detta prat om stelhet?

Jo, i fredags kväll var D och jag på musikal i storstaden. Leva Livet! En musikal full med 80-tals hits. Alla mellan 30-50 år tror jag kan vartenda ord i dessa låtar oavsett om man vill eller inte;-)

Alltså - fredag kväll och medryckande musik som alla känner igen.
Hur går det då att sitta still i sin stol och bara titta. Det verkar inte ens rycka lite i händerna på många.

På mig börjar fötterna studsa, händerna att röra sig i klapprörelser och huvud och kropp vill skaka loss.

Å andra sidan är det jag som just nu står vid skrivbordet och rockar loss till reklamen om nummerupplysning......

Kanske bra att alla inte är som jag;-)

5 kommentarer:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Givetvis ska musiken kännas och uttryckas! Jag tror att det ligger en rädsla i att göra fel och inte vara tillräckligt duktig.

Nu kommer jag aldrig kunna höra/se reklamen för nummerupplysning utan att få en bild av en rockande kvinna. Reklam har fått en ny innebörd. Härligt!

Kram Katarina

Unknown sa...

Här rockar vi oxå loss ordentligt emellanåt, ungdomarna och jag. Vi, iallafall jag känner att jag måste få röra på mig vid medryckande musik, om det nu är reklam eller en låt på radion spelar ingen större roll. :))
Kram Maria

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Snarare tråkigt att inte alla är som du!

Sv: Tack för din jättefina kommentar på min blogg!

Önskar dig en skön kväll!

Vida sa...

Jag är som du..satt och nynnade för mig själv på Mamma Mia när jag såg den på bio.. vad tyckte du om den? Funderade på att gå men den fick inte så bra recensioner...

Kramen

Anonym sa...

Jag bara känner att du skulle varit med på slutet av 50-talet samt en bra bit in på 60-talet. Tänk att få rocka loss till Tommy Steele, Elvis, Ove Törnqvist, Boris Lindqvist, Rock-Olga, listan kan göras lång. För att inte prata om att dansa Twist-tävling på Cuploen i Linköping till Jan Froodé. Livet kunde inte vara bättre, buggtackterna sitter i både ben och kropp fortfarande efter c:a 50 år. Kram Mamma