tisdag 1 februari 2011

Oförskämt butiksbiträde....? ;-)

Det gäller att vända saker till det positiva.
Blev full i skratt åt mig själv idag. Besökte Systembolaget för att köpa lite vin. Åldern för att handla där har jag haft i över 16 år, ändå har det bara hänt en enda gång att jag inte har behövt visa legitimation.
Var därför helt inställd på att hiva upp körkortet vid kassan - men döm om min förvåning när han inte frågade efter det.

Jag blev nästan lite sur;-) Tyckte han att jag såg meddelålders ut? Vad var felet?
Men sen bestämde jag mig för att det säkert var honom jag handlade av sist. Han frågade helt enkelt inte om leg idag för han kom ihåg mig. Varför han kom ihåg mig? Jo - han blev ju så förvånad sist. Tänk att någon så ungdomlig faktiskt kan vara 36;-) Han grunnade säkert på det länge efter.....

Finns många vinklar att se saker och ting ur..... Och så länge de inte skadar någon annan kan jag lika gärna välja den som jag gillar bäst;-)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi... det gäller att hitta den positiva vinkeln på det mesta :)

På min stol i sovrummet står det crea diem, skapa dagen. Gillar det mycket bättre än fånga dagen. Har aldrig lyckats klura ut hur jag ska göra då men däremot kan jag göra aktiva val och skapa min dag :) förhoppningsvis till en av de bättre dagarna ;)

Kram Maria

Stina Glaas sa...

Orden har jag för tillfället på min anslagstavla, men jag hoppas att de blir köpta. De finns till försäljning här:
http://fyrasorterskakor.blogspot.com/

:-)

Vad länge sen det var jag var här och läste. Det blev en rätt lång bloggpaus för min del. Är piggare nu när ljuset börjar komma tillbaka. :-)

Kram!!

Vida sa...

Tack för din kommentar hos mig.. vilken fin blogg du har..

Log när jag läste din blogg för just idag så frågade de om leg på systemet och eftersom det inte hänt på år (och jag fyller snart 37) så blev jag glad..... men dig frågar de hela tiden :)

/Vida

Outi sa...

Ha ha ha! Mig slutade de att fråga redan när jag fyllt 30. Och jag får inte längre åka buss på barnbiljett... Men, jag har ju jobbat på Systembolaget, och det kan vara jättesvårt att avgöra en persons ålder om det är någon med alldeles slät, fin hy. Det är ju rynkorna man kikar efter...

Kramar, Outi

NjutVarjeDag sa...

Maria: Klokt! Skapa dagen låter mycket bättre än Fånga dagen. Det hörs verkligen att det är något som du själv kan påverka.

Stina: Bra att du känner dig piggare igen!!

Vida: Tack! Aha - de kanske bara har ett visst antal frågor per dag. Säkert något ur arbetsmiljösynpunkt - för att inte överbelasta de anställdas röster;-)
Det var därför de inte frågade mig - där se man, ytterligare en synvinkel!

Outi: Neeeeejj!!!!!! Menar du att de första rynkorna har kommit! Jag som inte har upptäcckt dem själv ännu....
Nä, så kan det inte vara - det är nog bara förkylningen som får mig att se lite sliten ut;-)

Hoppas att ni alla får en solig, härlig dag!

kram
Anneli

Malin på pastill.nu sa...

Haha! Men då har du ändå fått visa leg väldigt länge och bara det är ju en egokick :-D Och ja, självklart måste han ha känt igen dig :-D