onsdag 9 februari 2011

Din dag - ditt val!

Idag fick jag kloka visdomsord från Maria Helander som har facebookgruppen Kafé Kreativ Dialog. En av hennes kursdeltagare hade sagt:

"Mitt mål varje dag är att leva dagen så jag somnar trött och glad på kvällen!"

Enkelt - men säger mycket! Hur ska jag ta till vara just denna dag? Hur kan jag göra den till en bra dag?

En tanke att inte bara tänka på morgonen utan även att plocka fram under dagen. Speciellt när det känns lite grått och tråkigt.
Hur kan jag göra för att förvandla den här dagen till en bra dag. En dag som jag ser tillbaka på med ett leende när jag ligger i sängen på kvällen.

6 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Verkligen mitt i prick. Det tar jag med mig denna dag. Tack rara du! :)

Kram Lotta

LisaMatilda sa...

Så enkelt, men ändå så svårt...

Unknown sa...

Så klockrent sagt. Kan det va enklare? Det var mitt i prick.
Detta citat ska jag ta med mig.
Kram Maria

Fröken Kråknäs på vift sa...

God kväll!

Jag brukar börja varje dag med att tänka "det här kommer att bli en bra dag". Det känns faktiskt lättare att gå upp och möta dagen då om det känns lite tungt.

Kram
Katarina

Vida sa...

Klokt.. framförallt att lyfta det igen under dagens lopp.. crea diem (skapa dagen).

Kramar

Allt och/eller Inget sa...

Hej!
Vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig så jag kan titta in hos dig också!
Vilket fint sätt att tänka och fylla sin vardag med positiv energi.
/Linda