fredag 11 februari 2011

Ovälkommen gäst

Så var det dags igen!
Det spritter imagen. Tusen fjärilar virvlar runt.
Benen steppar, fast jag är stilla.

Jag är rastlös!!

Jag vill göra något - men vad?

Jag vill vända upp och ner på huset.
Fixa allt som kan fixas och det på momangen!

Känna mig
kreativ. Få utlopp.

Men hjärnan är för upptagen med rastlöshetskänslorna - så det blir inget gjort.

Någon dag ska jag överlista den! Rastlösheten.
Vad är det egentligen som den vill säga?
Skulle behöva en liten inneboende coach som kan hjälpa mig att hitta svaret.

Ska ta och gräva ner näsan i barnens feberheta famnar och bara njuta en stund. Sen ska jag fundera ut en sak som jag vill göra ikväll!
Och göra den!

5 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Jag hoppas att barnen snart kryar på sig och är på benen igen inom kort. Feber är inget roligt alls.

Rastlöshet är ett intressant fenomen för precis som du skriver så kan det ju vara så att den vill säga oss något. Att våra tankar är ockuperade av något som gör att vi inte kan ta oss för det vi vill eller borde.

Jag hoppas att dagens rastlöshet resulterar i energi i morgon istället och att du får en fin helg vännen.

Krya på er!

Kram Lotta

Fröken Kråknäs på vift sa...

Hej!
Du beskriver rastlösheten otroligt pricksäkert. Förstår precis känslan!

Kram Katarina

Unknown sa...

Vad jag känner igen mig i den där känslan. Inget får man gjort fast man vill inget hellre än att göra nått.

Krya på er.


Kram Maria

Fröken Fräken sa...

För mig brukar det bästa vara att sätta igång och dona med något, och hålla fast vid det. Oftast är det hjärnan som längtar efter kreativia utmaningar för min del.

NjutVarjeDag sa...

Lotta: Fick ut något av rastlösheten till sist - både det ena och andra!

Katarina: Skönt att höra att även andra drabbas;-)

Snickaregården: Tack! Barnen mår bättre. Den ena har varit feberfri idag och får går till skolan imorgon.

Fröken Fräken: Visst är det ofta så, men det är svårt att hitta en ände att börja i;-)

kram till er alla
/Anneli