onsdag 23 februari 2011

Funderingar på väg till jobbet



Känner mig lyckligt lottad som har den här utsikten från mitt fönster på jobbet.
Det är lätt att glömma bort det ibland!

Idag är det riktigt kallt! På väg till jobbet insåg jag vilken lycka det är att det just denna vinter är mode med stora goa halsdukar och mössa. Det sitter fint när det är 17 minusgrader ute! Tänk om modet istället skulle förespråka barhuvat och öppen jacka..... Hemska tanke!!!
Tänk att få känna sig lite "inne" och ändå vara praktiskt klädd. Hur ofta händer det?

Hinner tänka ett och annat på promenaderna till och från bussen ibland....
Imorse hann jag även fundera på hur näsan kan rinna när det är så kallt - borde det inte vara fysikalisk omöjligt? Åtminstone borde "det" frysa på väg ut - men inte!
Och hur sugen är man att gräva upp händerna hur vantarna, leta rätt på en näsduk och snyta sig.... Inte alls!!

Ser fram emot den dagliga lunchpromenaden. För....
...det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder;-)

Njut av dagen! Vem vet när det är så kallt igen.....

8 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med såna promenader där man hinner släppa tankarna lösa. :) gott för själen det.
Kram Maria

LisaMatilda sa...

Nästan lite meditationsaktigt - släppa de gamla tankarna och låta nya ta plats...

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilken underbar utsikt! Den måste generera mycket kreativitet.

Kram Katarina

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Älskar titeln på din blogg!

Sv: Tack för din fina kommentar på min blogg.

Önskar dig en skön kväll!

millandante sa...

Härlig inställning och häftig utsikt!!
Kul att hitta hit!

Mvh Milla

Outi sa...

Tack för kommentaren angående kompetent utförande av sånt som inte ens behöver göras :) Det gäller verkligen att inte bara rusa på, utan sålla, välja och prioritera.

I morse, när det var -24 ute och +12 inne i huset, bestämde jag att jag inte måste åka till jobbet idag. Visserligen tycker jag att "min utsikt" på jobbet är lika fin som din, fast inte likadan, men våra dieselbilar tjurar i kylan, och jag kan lika gärna göra något jobbrelaterat hemma idag.

Jag har passat på att "läsa ikapp" hos dig. Gillar att du utmanar de underliga känslor som är förknippade med att anlita Rut. Intressant!

NjutVarjeDag sa...

Maria: Ibland kan jag bli fundersam över vilka konstiga tankar som dyker upp;-)
Var kommer de ifrån...?

LisaMatilda: Skönt att bara låta tankarna komma och gå! Och den typen av tankar - är ju faktiskt ingen idé att hålla fast vid någon längre stund...;-)

Katarina: Kreativiteten går väl upp och ner får jag medge;-) Men det kanske beror på att jag alldeles för sällan tar mig tid att titta ut!

Klokegård: Tack! Tycker att det är det livet handlar om - att hitta något varje dag att njuta av!

Milla: Kul att du tittade in - välkommen åter!

Outi: Vet inte om det låter så lockande att stanna hemma om det är 12 grader inne...., får hoppas att du ägnar en del av dagen åt att värma huset!!

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken underbar utsikt! Och du har så rätt, när det är så här kallt så vill man bara att det ska bli varmare. Men det är ju för att det är så här kallt nu som man verkligen kommer att uppskatta att det blir varmare sedan :)

Ha en härlig dag!
Kram Sofia