torsdag 10 februari 2011

Livet på en räkmacka

Flänger fram och tillbaka mellan sjuka barn och arbetet.
Men jag har åtminstone fått vila upp mig efter helgen. Sjuka barn innebär sovmornar. Och det behövdes efter helgen;-)
Men det känns lite konstigt att komma till jobbet efter lunch. Hinner bara dit så är det dags att åka hem igen.

Men vilken förmån att få vara hemma när barnen är sjuka, att inte behöva fundera på om jag har jobbet kvar när jag kommer tillbaka eller om vi kommer att ha råd med mat i slutet av månaden.

Att det största bekymret är att fundera på om febern kommer att släppa imorgon eller dagen därpå och att ringa till aktiviteter, dagis och skola och meddela att barnen är sjuka.

Vilket räkmackeliv jag lever;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade också en "mys" dag. Spelade bowling på förmiddagen, alltid kul att höra rasslet när käglorna faller. Därefter var det kräftornas tur att bli skalade och avnjutas med lite vin innan vi gick och lyssnade på Cissels konsert. Hon har ju verkligen "silverklang" i sin sångröst. Inte illa att vara pensionär.
Kram
Mor