onsdag 27 januari 2010

Dags att börja sakta in.....

Dags att göra den här dagen till en bra dag.

Om jag har inställningen att den ska bli bra blir den det. Motgångarna förvandlas då till små förtretligheter som jag ler åt. Farten i ekorrhjulet har blivit lite för hög och det är dags att sakta in! Det är mycket som ska "produceras" på jobbet och det finns ingen tid att göra allt på, för dagarna är fyllda med möten, utbildningar och resor.

Men...., vilken tur jag har som får gå utbildningar. Och resan till Stockholm igår var en del av mentorprogrammet som jag är med i, vilket är en ynnest att få delta i. Det var en intressant dag, med nya reflektioner och lärdomar.

Nu ska jag lugnt och metodiskt göra en sak i taget och släppa tankarna på de andra sakerna under tiden. För det mesta brukar inte berget vara så katastrofalt högt som det känns när jag är uppstressad.

Nu börjar min goda dag!

Inga kommentarer: