söndag 10 januari 2010

Konsumtion

I helgen har jag levt två separata liv. Det ena i ett parförhållande och det andra som småbarnsförälder. Båda har helt klart sin tjusning!

Till vardags finns det knappt någon tid att gå på stan och shoppa. Eller snarare jag prioriterar det inte. Har till och med börjat tycka att det är ganska otäckt;-) Massa folk, massa prylar, massa kläder och så mitt i allt ska jag hitta något jag tycker om och passar i....
Ibland har jag dock ett behov av nya kläder (om det nu är ett påhittat behov eller ej - det kan diskuteras). Jag fick i alla fall en shoppingrunda i julklapp, barnvakt var ordnad över natten och vi kunde ägna oss åt att gå i affärer och shoppa. Hittade till slut lite kläder, vilket känns skönt. Men att få äta tillsammans, se på en film framför TVn på kvällen och en långpromenad på söndagsmorgonen - det var det bästa!

Med barnen var vi och såg en fascinerande 10 minuters ljusshow och avslutade med fredagsmat på McDonalds..... Att få umgås tillsammans och slappna av och bara njuta av familjelivet - det slår det mesta.

Det är lätt att känna sig lite trött och sliten mitt i vintern - men försök njuta av de små tillfällena. Gör något kul tillsammans med vänner eller familj, det behöver inte vara något spektakulärt, utan bara något som känns lite, lite mer än "vardag".

Inga kommentarer: