onsdag 20 januari 2010

Lyckades;-)

Jag var inne på det igår. Det som formuleras i skrift blir så mycket mer tydligt och kraftigt än det som enbart stannar som tankar i huvudet. Genom att formulera vad jag vill och ska, blir det som ett avtal när det skrivs ned. Om jag inte gör det jag skrivit ned - har jag brutit avtalet med mig själv. Det är minst lika illa att bryta en överenskommelse med sig själv som mot någon annan.

Vi åkte till simhallen igår, det är alltid lika roligt, barnen älskar att bada. Jag påbörjade också tavlan - precis som jag hade tänkt. Badet hade nog blivit av i vilket fall, men pysslandet kunde ha fått stryka på foten om jag inte hade känt att jag faktiskt hade lovat mig själv. Dessutom var det nedskrivet - och andra kunde till och med ställa mig till svars om jag inte hade gjort vad jag lovat;-)

Ska nog göra så oftare. Formulera i skrift vad jag ska göra - och sen se till att jag gör det....

Inga kommentarer: