måndag 11 januari 2010

Den dyrbara tiden

Har lite dubbla känslor kring bloggandet. Har haft det från första stund. Jag som alla andra har fått 1440 minuter till mitt förfogande varje dygn. Av dessa ska jag helst sova bort 480 för att må bra. Sen går ganska många åt till arbete och transporter.
Har dock valt att få lite fler minuter till förfogande genom att vi bägge har gått ned i tid för att hinna med livet lite bättre - vågar inte tänka på hur våra vardagar skulle se ut annars.

Nåväl - det gäller alltså att utnyttja dessa timmar som blir över på bästa sätt. Jag är långt ifrån övertygad om att det bästa sättet är framför datorn....., snarare tvärtom. Däremot känner jag att det är ett bra sätt att föra lite dagbok över funderingar och vad som har hänt. Ett sätt att tvingas tänka positivt och se guldkornen - för att ha något att skriva om;-)

Tycker om att fotografera och vill gärna ha bilder på min blogg - men där går gränsen - det tar för lång tid att lägga upp bilder för varje inlägg. Den tiden vill jag oftast ägna till något annat!!

Det är lite tufft att komma igång efter ledigheten, det tar liksom emot;-) Då är det viktigt att försöka njuta av de vardagliga sysslorna och inte bara tycka att det är "jobbigt". Jag ska också försöka prioritera sysslor som jag bara gör för mitt höga nöjes skull.

Inga kommentarer: