fredag 8 januari 2010

Vilken vinter;-)

Tänk - nu har vi fått vintern som vi annars bara pratar om och längtar efter. Vissa dagar "biter" det ordentligt i kinderna.

Innan snön kom var vi många som klagade över det gråa och trista vädret. Knappt hade den första snön landat på marken förrän klagan byttes till hur kallt och besvärligt det var.
Ja...., tänk om det kunde vara 20 grader varmt och snö. Lite anmärkningsvärt att det är så många som inte har förstått att det måste vara kallt för att det ska bli snö;-)

Jag försöker njuta av snön, det vita, ljusa och alla aktiviteter som är möjliga. Skidor, skridskor, pulka, göra snöänglar, leka i snön..... När det känns kallt och ruggit, tar jag på mig ett lager kläder till eller så sitter jag inne och myser. Om det är riktigt bistert tänker jag på alternativet...... grått och snöslaskigt och genast känns det bättre igen!

Försök njut av snön och den "riktiga" vintern - har vi otur kan det dröja många år innan vi får uppleva en igen. Vem vet..... det kanske inte blir någon mer.

Inga kommentarer: