måndag 4 januari 2010

Nya vänner....


Nu har vår ensamma fisk fått lite sällskap. Han (eller kanske hon?) har varit ensam i ett halvår så förhoppningsvis uppskattar han lite sällskap i vattnet.
Det finns nog ingen som alltid vill vara ensam. För att kunna njuta av ensamhet tror jag att den måste vara "egenvald". Jag har som många andra behov av att vara för mig själv ibland. Det är ett sätt att ladda batterierna, att hinna lyssna till och uppfatta mina egna tankar. Om jag alltid vore ensam - utan familj och vänner, skulle jag inte uppskatta stunderna av ensamhet på samma sätt.
Det finns dock de som alltid är ensamma, som inte har någon att prata eller att umgås med. Det är lätt att glömma hur värdefulla alla dessa människor är som finns omkring dig i din vardag. Var glad för att du har dem där - ge dem en kram eller skänk dem ett extra leende nästa gång du träffar dem.

Inga kommentarer: