lördag 23 januari 2010

Solig vinterdag

Kände en längtan till våren och värmen, men insåg att det var bättre att uppskatta vintern och snön ett tag till. Värme och vår är inget alternativ så här års. Om snön försvinner innebär det bara grått och slask. Det längtar jag inte till!!

Höll på att bli kvar på jobbet en stund igår. Kollegan erbjöd dock skjuts och övertalade mig att åka hem. Skönt.
Det var tur det - jag hann hem och äta mat, innan jag började känna mig konstig. Hittade inte rätt namn på saker..... Betyder ofta bara en sak - migränkänning på gång! Kärestan körde mig i säng. Sov tolv timmar och vaknade ok i morse. Då gäller det att ta det lugnt och fint....;-)

Det ger ofta ett litet uppvaknande att vara sjuk. Inser hur bra jag har det och vad som verkligen betyder något. Att ha nära och kära omkring sig och att alla mår bra.

Efter en lugn förmiddag med lång frukost och spel packade vi ner choklad och matsäck och åkte till skridskobanan. Blev kvar tills det blev mörkt. Klubbor och boll var med och vi "stora" hade lika roligt som barnen;-)

Nu väntar en lugn kväll och en dag till ledig med familjen!

Inga kommentarer: