söndag 24 januari 2010

Vågor.....

Vad är det med barn och badkar..... Att ligga på magen och ta fart från ena änden av badkaret till den andra, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Med jättelika svallvågor som följd.....
Lika roligt som mina barn tycker att det är - lika kul tyckte jag att det var när jag var liten. Jag förstår mamma lite bättre nu och hennes kommentarer om att allt blev dyngsurt;-)

Det bästa är att ta ett djupt andetag och fråga sig själv vad det gör om tusen år...., eller ens om en dag. Sen får de var sin trasa och har lika roligt åt att torka upp. Vi stora har verkligen en del att lära oss av barnen. Det är inte vissa sysslor som är tråkiga utan det är vi som gör dem tråkiga.

Nu ska jag ta ett varv här hemma. Det känns lite lockande att ta fram dammsugaren, det kommer att märkas att den har varit framme. Kanske det blir ett varv med svabben också och lite lukta gott på golven. Självklart ekologiskt. Jag får se vad som hinns med.
Jag vill spela spel och mysa lite med barnen också!

Inga kommentarer: