lördag 30 januari 2010

Skönt med helg

Kom inte från jobbet förrän halv sju-sju igår, sen blev det en slapp kväll i soffan! Idag donade jag hemma medan D som vanligt var en hjälte och skötte handlingen - jag gillar verkligen INTE att handla. När han kom hem packade vi skridskorna och åkte till skridskobanan. Den låg helt öde, vi hade hela planen för oss själva. Det blev familjematch igen;-)

Bäst att njuta av lite kravlöshet när den råkar infinna sig. Imorgon är det dags för barnkalas och sen kommer veckan med namnsdagar, födelsedagar, jobb och skidresa. Det är lätt att bli utmattad redan innan, men det är ju roliga saker! Det gäller bara att ta en sak i taget och njuta av varje sak för sig.
Kommer nog att få påminna mig själv om det ett par gånger...;-)

Uppdatering två timmar senare.....

Kvällen var inte slut....., stod i valet mellan att slappa eller göra något. Fixade klart tavlan, tror åtminstone att jag anser den färdig nu.
Fortsatte med att röra ihop en deg. Ett recept som jag hittade för ett tag sedan och ville testa. Det ska bli hälsomuffins med torkad frukt och nötter. De ska jäsa över natt så det gäller att ha tid att ta hand om dem morgonen efter.
Blir spännande att se hur de blir......, de får sova gott i kylskåpet över natten.

Jag ska också sova gott nu!!

Inga kommentarer: