söndag 17 januari 2010

Tid.....

Känner ibland (faktiskt ganska ofta....;-)) frustration över att jag inte hinner göra en bråkdel av allt jag vill. Framför allt är det inom några områden som jag känner så här. Det första är tid till pyssel och projekt hemma, både smått och stort. Det andra är att göra saker med barnen och att vara ute mer i naturen med dem.

Försöker bli bättre på bägge delar - men det är svårt. För att få till en förändring gäller det att prioritera bort saker som jag ägnar tid åt idag. Det vore enklare om jag tittade mycket på TV, men det gör jag inte. När jag väl gör det antar jag att jag behöver det, eftersom jag över lag är så dålig på att bara "sitta/vara".

Tiden är svår att finna, när barnen har lagt sig på kvällen är klockan halv åtta. Då ska nästkommande dag förberedas. Tidigast åtta, halv nio är det tid för annat. Med stort sömnbehov och tidiga mornar vill jag helst vara i säng halv tio..... Det är inte svårt att inse att tiden omöjligt kan räcka till allt jag vill.
Men....., det är så lätt att glömma och så kommer frustationen igen.

Allt kan dock alltid bli bättre. Det finns alltid några saker jag kan förändra. Och även om jag inte kan pyssla, hålla på hemma varje dag, kan jag säkert frigöra någon kväll i veckan till det. Framförallt kan jag försöka minska på ambitionerna. Njuta av projekten i sig - allt behöver inte bli klart på en kväll;-)

Inga kommentarer: