fredag 1 januari 2010

Nytt år - nya möjligheter

2010... Ett nytt år. Ibland behövs det en nystart, men att den ska ske just natten mellan den 31 december och 1 januari varje år är inte lika självklart. Tror vi är många som skulle må bra av ett nyår lite oftare. För att stanna upp, reflektera över den tid som har gått och för att se framåt. Var är jag, var vill jag? Har jag lyckas med det jag ville tidigare? Jag kanske har ändrat åsikt helt och hållet - kanske det nu är andra saker som är viktigare....

Tillbringade nyårsafton på bästa sätt - med goda vänner, god mat och prat. Det är så skönt med vänner som man känner väl - det känns inte krystat. Även om vi numer inte ses så ofta känner jag mig hemma i deras sällskap. Det är bara att fortsätta där vi sist slutade. Det roliga är att vi är så olika, både till sättet och till de liv vi lever. Ändå funkar det. Vi har lärt oss att respektera varandras olikheter.
Blir nästan lite överraskad när jag inser att jag har dålig koll på vad som händer i dessa vänners liv - när vi väl ses känns det ju som vi ses oftare än vad vi gör.

En liten hyllning till begreppet vänner! De berikar! Och de är värda att få veta det;-)
Den som söker ska finna......

Inga kommentarer: