torsdag 28 januari 2010

Ingen längtan efter vår

Nu har tankarna på vår och värme definitivt försvunnit. Landskapet är vitt, vitt och det ser mjukt och tyst ut. Blir sugen på att ge mig ut och pulsa.
Det blev lite av den varan på lunchen när jag gav mig ut och sprang en runda. Det var bara plogat en liten bit, så det blev bra träning..... som att springa i sand.

Den här tiden på året behöver jag dagsljus. Bäst är när jag kommer ut en sväng på lunchen, men det kan vara lite svårt att ta sig den tiden. Det är lätt att tycka att det är mycket att göra och att jag inte "har tid". Antagligen en sanning med modifikation eftersom jag oftast arbetar mer fokuserat och koncentrerat när jag har fått lite luft och ljus. Är lite lik barnen...., jag behöver springa av mig för att kunna sitta still;-)
Idag var det extra härligt. Verkligen ljusterapi.

En löptur och så ett simhallsbesök med barnen på eftermiddagen - det är en härlig dag!

Inga kommentarer: